Hankkeessa kehitettyjä perhetyön materiaaleja

Enemmän otetta elämään - hankkeessa kehitettyjä perhetyön materiaaleja.

Materiaalia
Ladattavat materiaalit
Materiaali 1. Toimivaan vuorovaikutukseen. Kun vanhemmalla on kehitysvamma tai oppimiseen
liittyvää vaikeutta, on työntekijä-asiakas-suhteessa kiinnitettävä erityistä huomiota vuorovaikutukseen.
Liitteessä käsitellään, miten saa tietoa asiakasperheen arjesta ja tukijoista.

Materiaali 2. Miten käsitellä havainnollisesti vanhempien kanssa kodin ja ympäristön turvallisuuteen liittyviä asioita? Miten selittää, mikä on kumppaniin tai lapseen kohdistuvaa väkivaltaa tai laiminlyöntiä?

Materiaali 3. Vauvahaaveita. Keskusteluteemoja, muokattavia kysymyksiä ja tehtäviä, joiden avulla voi käsitellä unelmia vauvasta ja vanhemmuudesta. Aineiston koko 61.7 kt.

Materiaali 4. Tietoa ja menetelmiä internetistä. Tietokoneen avulla löytyy paljon materiaalia
vanhempien ja lasten kanssa työskentelyyn. Harvalla vain on aikaa istua ja etsiä. Tässä aineistossa on kooottu kodin ja ympäristön turvavallisuuteen, vanhemmuuteen, kasvatukseen, väkivaltaan ja arjen hallintaan liittyviä sivustoja. Niiltä löytyy tietoa ja tehtävää sekä työntekijöille että eri perheenjäsenille. Jos sinulla on tiedossa käyttökelpoinen materiaali internetissä tai jokin tämän aineiston kotisivuista ei toimi, laita viestiä pia.henttonen@tukiliitto.fi